A leggyakoribb félelmek, amelyekkel a vállalkozók nap, mint nap szembeszegülnek:
- Vajon holnap is lesz igény a portfóliómra?
- Vajon elég profitom lesz-e az előttem álló évben/következőben ahhoz, hogy eltartsam a családomat és közben a cégem is növekedjen?
- Vajon a marketingre költött pénzem megtérül-e?
- Vajon eltalálom-e azt a kommunikációt/ajánlatot… amire az ügyfeleim leginkább ráharapnak?
- Mi lesz, ha holnap egy új, nagyobb tőkével és/vagy kapcsolati hálóval/média megjelenéssel rendelkező piacra lépő lesz a konkurenciám, aki egyből le is fölöz?
- Megint nincs időm, energiám, szakmai tudásom ahhoz, hogy a cég ügyein felül marketing stratégiát alkossak. Mi lesz, ha egyszer csak visszaüt ez nekem?
- Honnan tudom, hogy melyik lehetőséget kell megragadnom (most) és melyiket elengednem (még)?
- Vajon jó döntéseket hozok?
Mindezek dacára lendületesnek lenni olyan, mint egy kicsit hétköznapi Batmannak lenni. Egyedül senkinek se megy. Még Batmannak se. ;)
Találd meg a megfelelő, Téged érzelmileg inspiráló és szakmailag támogató társakat!
Konkrétan elemezzük ki a Te lehetőségeidet?
Alma, nekem átfogó marketingre van szükségem!
Alma, én a saját pályámra szeretnék állni! A VLS kurzusok első díjmentes óráját kérem!
Amiről keveset beszélünk…
Mikor ne vágj bele a vállalkozásba?
- Ha nem szánsz időt és sok energiát a tanulásra, a vezető képzésekre, a megtérülő, de megelőző munkára, valamint a marketingre!
- Ha inkább szétesel, és előre kudarcot vallasz, mert nem szánsz időt a preferencia sorrended felállításában, mind a pénzügyek, mind az időd terén, összevetve a munkádat a magánéleteddel, egyéb kötelezettségeiddel is!
- Ha megspórolod az üzleti tervírást, amiből pontosan láthatod, mire számíthatsz.
- Ha az üzleti terved fényében nem számítasz bevétel nélküli, ellenben kiadásokkal járó időszakokra.
- Ha a marketinged toldozás-foltozás jellegű, nem pedig egy jól megtervezett, teljes körű, azaz online és offline, egymásra épülő kampányokon alapuló stratégia sorozat!
- Ha nem tudsz nem szakma specifikus munkát másra bízni!
- Ha magad akarsz elvégezni más, a vállalkozásodhoz mégis kiemelkedő jelentőségű szakmai munkát.
- Ha csak a szükséges bevételre koncentrálsz az ügyfeleid és a munkád, vállalkozás-alkotási folyamatok okozta öröm helyett.
- Ha csőlátással nézel az elképzelésedre ahelyett, hogy új távlatokban gondolkodnál, új piaci/célszegmensi/üzleti partneri lehetőségeket látnál meg, akár hozzáértő szakember segítségével!