Minden ötlet megvalósítása kockázatokkal jár. Vegyük azt a példát, hogy minden megtakarításodat fel kell tenned erre a lapra, ráadásul alkalmazotti munkaviszonyban vagy, azaz a saját vállalkozásod megvalósítása egyben a biztos bevételed felmondását is jelenti.
Ennél ugyan lehetnek kedvezőbb helyzetek, de szándékosan hozom ezt a példát.
A legfontosabb kérdések ez esetben az alábbiak:
- Ez az ötlet/vállalkozás elképzelés a küldetésed, amiben boldognak képzeled magad? Azaz visszanézve egyszer az életedre, fájna-e, ha azt konstatálnád, hogy nem valósítottad meg?
- Amennyiben a válaszod igen, a legfontosabb lépéseket megtetted-e már? Úgy, mint:
- Írtál üzleti tervet, hogy tisztán láss az ötleted megvalósításával kapcsolatban?
- Elkészítetted-e cash flowt a következő fél évedre, figyelembe véve azt az eshetőséget, hogy azokban a hónapokban is adóköteles vagy, amikor bevételed még nincs, vagy elenyésző mértékben van? Ennek megfelelő megtakarítással rendelkezel?
- Írtak-e, vagy várhatóan írnak-e ki számodra releváns pályázatot?
- Számba vetted-e azokat a lehetőségeket, kik lehetnének a megfelelő partnereid?
- Van-e már marketing stratégiád?
- Jelen munkaviszonyod mellett, hogy tudnál olyan kapcsolati hálót kiépíteni, amely még nem veszélyezteti a helyzetedet és a háló megléte később kisebb kockázati tényezővel szolgálna számodra? Mindenképpen ki tudsz ilyet alakítani, meglévő kapcsolatok nélkül is! A kérdés az, hogy mely módon a legoptimálisabb számodra?!
Konkrétan elemezzük ki a Te lehetőségeidet?
Alma, nekem átfogó marketingre van szükségem!
Alma, én a saját pályámra szeretnék állni! A VLS kurzusok első díjmentes óráját kérem!
Amiről keveset beszélünk…
Mikor ne vágj bele a vállalkozásba?
- Ha nem szánsz időt és sok energiát a tanulásra, a vezető képzésekre, a megtérülő, de megelőző munkára, valamint a marketingre!
- Ha inkább szétesel, és előre kudarcot vallasz, mert nem szánsz időt a preferencia sorrended felállításában, mind a pénzügyek, mind az időd terén, összevetve a munkádat a magánéleteddel, egyéb kötelezettségeiddel is!
- Ha megspórolod az üzleti tervírást, amiből pontosan láthatod, mire számíthatsz.
- Ha az üzleti terved fényében nem számítasz bevétel nélküli, ellenben kiadásokkal járó időszakokra.
- Ha a marketinged toldozás-foltozás jellegű, nem pedig egy jól megtervezett, teljes körű, azaz online és offline, egymásra épülő kampányokon alapuló stratégia sorozat!
- Ha nem tudsz nem szakma specifikus munkát másra bízni!
- Ha magad akarsz elvégezni más, a vállalkozásodhoz mégis kiemelkedő jelentőségű szakmai munkát.
- Ha csak a szükséges bevételre koncentrálsz az ügyfeleid és a munkád, vállalkozás-alkotási folyamatok okozta öröm helyett.
- Ha csőlátással nézel az elképzelésedre ahelyett, hogy új távlatokban gondolkodnál, új piaci/célszegmensi/üzleti partneri lehetőségeket látnál meg, akár hozzáértő szakember segítségével!