Különböző a szociális igényünk, de egyedül, magányosan senki se tud hosszú távon boldogulni. Előbb-utóbb mindenkinek szüksége van partnerekre, társakra, csapatra ahhoz, hogy valóra tudja váltani küldetését, azaz sikerre vigye a cégét. Nem mindegy azonban, milyen csapatra! Mennyire jól megválasztott, egymást kiegészítő és egymást előrelendítő az a team?!
Valahol a közösségben betöltött és betöltésre legalkalmasabb szerepünk az önismereti utunk egy állomása.
Engem mindig nagyon érdekeltek a különböző komolyabb személetmód, elv szerint felállított személyiségtípusok. Eleinte magamat térképeztem fel ily’ módon, majd a körülöttem élőket, hozzám szorosan kapcsolódókat is (velük együtt), hogy eljuthassak abba a harmadik fázisba, miszerint rájöjjek, vajon én milyen szerepet töltök be jelenleg. Ezt követte a negyedik fázis, azaz milyen szerepet szeretnék betölteni közöttük és ahhoz milyen bennem lévő tulajdonságok felszínre hozására, vagy éppen ’megszelídítésére’ van szükség.
Ha már a vállalkozásodban gondolkodsz, tedd fel magadnak a kérdést: Téged milyen kompetenciákkal rendelkező emberek egészítenének ki úgy, hogy együtt sikeresebbek legyetek? Vannak-e olyan szakmák, amelyekkel társulni tudnál? Gondolkozz tágan, komplementer termékekben, szolgáltatásokban is! A szakmákat gondold végig, ne az ismerősöket!
Konkrétan elemezzük ki a Te lehetőségeidet?
Alma, nekem átfogó marketingre van szükségem!
Alma, én a saját pályámra szeretnék állni! A VLS kurzusok első díjmentes óráját kérem!
Amiről keveset beszélünk…
Mikor ne vágj bele a vállalkozásba?
- Ha nem szánsz időt és sok energiát a tanulásra, a vezető képzésekre, a megtérülő, de megelőző munkára, valamint a marketingre!
- Ha inkább szétesel, és előre kudarcot vallasz, mert nem szánsz időt a preferencia sorrended felállításában, mind a pénzügyek, mind az időd terén, összevetve a munkádat a magánéleteddel, egyéb kötelezettségeiddel is!
- Ha megspórolod az üzleti tervírást, amiből pontosan láthatod, mire számíthatsz.
- Ha az üzleti terved fényében nem számítasz bevétel nélküli, ellenben kiadásokkal járó időszakokra.
- Ha a marketinged toldozás-foltozás jellegű, nem pedig egy jól megtervezett, teljes körű, azaz online és offline, egymásra épülő kampányokon alapuló stratégia sorozat!
- Ha nem tudsz nem szakma specifikus munkát másra bízni!
- Ha magad akarsz elvégezni más, a vállalkozásodhoz mégis kiemelkedő jelentőségű szakmai munkát.
- Ha csak a szükséges bevételre koncentrálsz az ügyfeleid és a munkád, vállalkozás-alkotási folyamatok okozta öröm helyett.
- Ha csőlátással nézel az elképzelésedre ahelyett, hogy új távlatokban gondolkodnál, új piaci/célszegmensi/üzleti partneri lehetőségeket látnál meg, akár hozzáértő szakember segítségével!